Változások az Ex Libris disztribúciós modelljében Magyarországon

Ügyfeleinkkel történő szoros együttműködésünk iránti elkötelezettségünk részeként, mely szerint a tanítás, tanulás és kutatás középpontjában egyre nagyobb szerepet tölthessenek be könyvtáraik, az Ex Libris növeli magyarországi befektetését. Ennek megfelelően az Ex-Lh Kft. valamennyi támogatást, karbantartási szolgáltatást és üzletfejlesztést érintő felelősséget mostantól az Ex Libris Group látja el Magyarországon és Romániában.

Ez annyit jelent, hogy 2017. január 1-től az Ex Libris termékei számára a támogatást és karbantartást közvetlenül az Ex Libris fogja szolgáltatni. A továbbfejlesztett szolgáltatások méginkább gördülékeny biztosításának érdekében az Ex-Lh-nál jelenleg dolgozó műszaki támogató munkatársak az Ex Libris csapatához csatlakoznak. Ügyfeleink semmilyen változást nem fognak észlelni a támogatási szolgáltatásainkat illetően, de várható, hogy mostantól rövidebb kommunikációs útvonalon keresztül tudják felvenni velünk a kapcsolatot, és könnyebben elérhetik majd el szakértőinket, valamint a menedzsment tagjait.

Az elkövetkezendő évekre vonatkozóan teljes mértékben elkötelezettek vagyunk az Aleph, valamint egyéb termékeink támogatását illetően, és várakozással tekintünk a meglévő és új ügyfeleinkkel való szoros együttműködés elé, hogy az Önöknek megfelelő időben megtervezzük a következő generációs rendszereinkre történő átváltásukat: Alma, Primo és Summon, Leganto és CampusM. Ennek a folyamatnak a részeként az értékesítési és értékesítés előtti szakembereink, valamint a szakértői szolgáltatói csapataink mától kezdve közvetlenül Önnel fognak dolgozni. Ez biztosítja majd, hogy tökéletes megoldást alkalmazzon intézményi igényeinek teljes mértékű megfeleléséhez.

Kérdések és válaszok

1. Milyen változások lesznek és azok miért szükségesek?

A magyarországi piac stratégailag fontos az Ex Libris számára. Az Ex Libris SaaS-alapú megoldásai iránti növekvő magyarországi érdeklődésnek köszönhetően, az Ex-Lh Kft és az Ex Libris közösen megállapodtak abban, hogy ügyfeleink legfőbb érdeke, hogy Magyarország-szerte egy közvetlen támogatási, műveleti és értékesítési modellre váltsunk. Ez egyet jelent azzal, hogy az Ex Libris közvetlenül fog befektetni emberekbe, a kapcsolataiba, termékekbe, valamint a megoldásokra és piacra vonatkozó szaktudásba.

2. Milyen előnyökhöz jutnak az ügyfelek?

A már meglévő és a leendő ügyfelek számára a szolgáltatást és a támogatást közvetlenül az Ex Libris fogja kezelni egy sokkal hatékonyabb hozzáférést biztosítva a támogatási és megoldási szakemberekhez, valamint az olyan létfontosságú információkhoz, mint pl. az Ex Libris termékek ütemterve, tervek és termékmenedzsment. Az új direkt műveletek mind a meglévő, mind pedig a leendő ügyfeleket újabb előnyökhöz juttatják, mivel az Ex Libris sokkal közvetlenebb kapcsolatba kerül Önökhöz, miközben folyamatosan biztosítja a már létező előnyöket, mint pl. a helyi és ügyfélismeretet.

3. Történik-e változás abban, hogy támogatás esetén kivel kell felvennünk a kapcsolatot?

A műszaki támogatási szakembereket az Ex-Lh Kft-től az Ex Libris csapathoz kívánjuk áthelyezni. Így biztosítjuk, hogy egyetlen egy helyi támogatási jelenlétünket se veszítsük el. A szokásos támogatási és értékesítési elérhetőségek ugyanazok maradnak, azzal a különbséggel, hogy azok az Ex Libris csapat részeivé válnak. A telefonos elérhetőségek sem változnak.

4. Mindez milyen hatással lesz a műszaki támogatásra?

A műszaki támogatás nem változik, semmilyen változást nem tervezünk e téren. A meglévő műszaki támogatóink székhelye továbbra is Magyarországon lesz, de most már az Ex Libris szolgáltatási szervezet részeként fognak működni, és így élvezhetik az Ex Libris infrastruktúrájából, eszközeiből származó előnyöket, és termékszakértőkkel is kapcsolatba léphetnek. A korábbi ProQuest Workflow Solutions termékek (pl. Summon, 360 Link stb.) számára biztosított támogatást továbbra is közvetlenül az Ex Libris fogja nyújtani.

5. Módosulnak a támogatási, licenc vagy előfizetői szerződéseink?

A már meglévő szerződésekben és megállapodásokban nem történik változás. A már létező támogatási, karbantartási, szolgáltatási és licencszerződések szerint kell eljárni. Az új és megújított szerződések Önök és az Ex Libris között jönnek majd létre.

6. Mindez hogyan érinti az Ex Libris jelenlegi és leendő ügyfeleit?

Mint azt korábban említettük, a szokásos kapcsolatok és elérhetőségek nem változnak, és a megszokott módon válaszolnak, de most már az Ex Libris csapat integrált részeként.

7. Lesznek változások a számlákban vagy a kifizetésekben?

A kinnlevő összegeket vagy bármely a jelenleg érvényben lévő szerződések alapján esedékes összegeket az Ex-Lh Kft fogja kiszámlázni és neki fizetendő a 2017-es év végéig. A megújított és új szerződések alapján esedékes fizetéseket közvetlenül az Ex Libris számlázza ki, és az Ex Librisnek kell kifizetni azokat. 2018. január 1-től valamennyi számlát, a jelenlegi szerződések szerintieket is, közvetlenül az Ex Libris fogja kibocsátani, és közvetlenül az Ex Librisnek kell kifizetni.

8. Kivel kell beszélnem a következő generációs könyvtári szolgáltatások és mobil kampusz alkalmazások fejlesztését érintő terveinkkel kapcsolatosan?

Az Ex Libris értékesítés előtti megoldásokra szakosodott szakértői csapattal rendelkezik, akikkel most már közvetlenül kapcsolatba léphet. Ez a csapat már számos, különböző méretű vezető intézménnyel dolgozott együtt szerte Európában. Ideális esetben szakképzettségüknek köszönhetően segítenek Önöknek eldönteni, miként tudja a piacvezető technológiánkat a legjobban kihasználni, hogy elérje céljait, és hogy támogatni tudja intézményének valamint könyvtárának stratégiáját. A szakértőkből álló szolgáltatói csapatunk nagyobb tapasztalattal rendelkezik a felhő alapú könyvtári és mobil campus megoldások megvalósítása terén, mint bármelyik másik a piacon. Most már közvetlenül Önökkel tudnak együttdolgozni, hogy azt a megoldást valósítsák meg az Önök számára, amelyet Önök és megoldási szakértőink közösen megterveznek.

9. Érinti ez a ProQuest-tel való kapcsolatunkat?

A ProQuest-tel való kapcsolataikat ez a bejelentés semmilyen módon nem befolyásolja. Az Ex Libris a ProQuest-en belüli független üzleti egységként működik, ezért az Ex Libris-hez köthető projektek és tevékenységek, többek között a korábbi ProQuest Workflow Solutions-zal (pl. Summon, 360 Link stb.) összefüggőek, az Ex Librisnél maradnak. Szoros az együttműködés az Ex Libris és a ProQuest csapatai között Magyarországon, valamint európai és globális szinten is, annak érdekében, hogy kihasználhassuk szinergiáinkat, így biztosítva a legjobb szolgáltatásokat, megoldásokat és támogatásunkat az ügyfeleink számára.