• Ugrás a tartalomhoz
  • Ugrás a főnavigációhoz és bejelentkezés

Nav nézet keresés

Navigáció

  • Hírek / Információk
  • Termékek
  • Felhasználóink
  • Terméktámogatás
  • Kapcsolat

Keresés

  • Magyar
  • Romanian
  • English (UK)

Hírek / Információk

  • Kezdőlap
  • Hírek
  • Magunkról
  • Munkatársak
  • Az Ex Libris Group
  • Galéria

Ügyfélközpont zárva

  • Terméktámogatás

  • Hírek...
  • Változások az Ex Libris disztribúciós modelljében Magyarországon

    2016-11-03 17:06

    Ügyfeleinkkel történő szoros együttműködésünk iránti elkötelezettségünk részeként, mely szerint a...

  • Moldáv egyetemi konzorcium: egyszerre 7 egyetem döntött az Aleph500 és a Primo mellett

    2016-03-25 17:06

    2015. november 23. – Budapest / Kisinyov Hét, egyenként is jelentős egyetemi könyvtár döntött úgy,...

  • Sikeres MACS szakmai nap

    2016-03-16 08:32

    Nagy érdeklődés mellett, számos résztvevő intézménnyel zajlott le az idei év Magyar Aleph Csoport...

  • A Mannheim-i Egyetem Könyvtára mostantól az Ex Libris Alma használója

    2016-03-07 07:18

    Integrált, észszerűsített elektronikus és hagyományos forráskezeléssel és a statisztikai...

  • Ex Libris útnak indította a Kapcsolt Adatok Együttműködési Programját.

    2016-01-08 08:55

    Jeruzsálem, Izrael, 2016. január 7. Az Ex Libris örömmel tudatja, hogy létrehozott egy, a...

A Mannheim-i Egyetem Könyvtára mostantól az Ex Libris Alma használója

  • Nyomtatás
  • E-mail

Integrált, észszerűsített elektronikus és hagyományos forráskezeléssel és a statisztikai jelentések egyszerűbb készítésével valósul meg a könyvtár új stratégiája

Hamburg, Németország – 2016. március 2.
A ProQuest vállalat tagjaként az Ex Libris örömmel jelenti be, hogy a Mannheim-i Egyetemi Könyvtár használatba vette az Alma, felhő technológián alapuló forrás-menedzsment megoldást. A Könyvtár a már meglévő Primo Discovery & Delivery rendszeréhez választotta az Alma nyújtotta megoldást, hogy ezzel egyszerűbbé és gyorsabbá tegye forráskezelési és analitika-készítési feladatait.

Christian Benz könyvtárigazgató ezt az alábbiak szerint foglalta össze: „A könyvtárfejlesztési stratégiánk részeként szükségünk volt egy olyan megoldásra, mely a tudásanyag-forrásainkat a mai elvárásoknak megfelelően és észszerűsítve kezeli, és tárja az olvasóink elé. A korábbi rendszerünk jól működött, de volt három olyan terület, melyeket szívesen fejlesztettünk volna.”

Mr. Benz hozzátette: „Azt vártuk el, hogy az újonnan bevezetendő megoldás együttesen kezelje a hagyományos és az elektronikus anyagokat, részletesebb statisztikai kimutatásokhoz jussunk hozzá, és hogy átlátható módon tudjuk kezelni az elektronikus forrásainkat. Az Alma és a már meglévő Primo rendszerünk nyújtotta együttműködés eredményeképpen a könyvtár szolgáltatásait könnyebben elérhetővé tudtuk tenni az olvasóink számára. Az újonnan alkalmazott megoldás lehetővé teszi számunkra, hogy a többszörös átfedéseket kiküszöböljük, az adatkezelést egyszerűsítsük, valamint, hogy munkatársaink anélkül legyenek képesek részletes használati statisztikai kimutatásokat készíteni, hogy ehhez SQL-szakemberekké kellene válniuk.”

„A bevezetés rendkívül gördülékenyen zajlott.” – összegezte Mr. Benz. „Az Ama egy nagyon alaposan megtervezett, rugalmas és funkciógazdag megoldás, melyet a szakma piacvezető szereplője hozott létre, a világszerte mögöttük álló felhasználókkal együttműködésben, a fejlesztés pedig az ő elvárásaik, igényeik alapján történt. A rendszer bevezetését és későbbi terméktámogatási feladatait szintén az Ex Libris magasan képzett, tapasztalt csapata végezte és végzi.”

Ofer Mosseri, az Ex Libris Europe elnök-helyettese elmondta: „A szakmai csapatunk a helyi szakemberekkel szoros együttműködésben, gördülékenyen bonyolította le az implementációt, és örömmel üdvözlöm a Mannheim-i Egyetemet mint a globális Alma felhasználói közösség legújabb tagját.”

A Mannheim-i Egyetemről
Az évek óta Európa legelismertebb 20 gazdasági és társadalomtudományi kutatóegyeteme között említett Mannheim-i Egyetem Németország vezető kutatóintézeteinek egyike, mely a nemzetközi együttműködéseiből is fakad. Több, mint 12 000 hallgatójával és 3 000 alkalmazottjával egyedülálló kombinációt nyújt a közgazdasági és társadalomtudományi képzésben, melyeket humán, jogtudományi, matematikai és informatikai komplementer oktatási és kutatási programok teljesítenek ki.

A Mannheim-i Egyetemi Könyvtár hagyományos és elektronikus források közreadásával szolgálja ki kutatóit, oktatóit, és hallgatóit, ugyanakkor a helyi lakosok, ügynökségek és üzleti szereplők előtt szintén nyitva áll a Könyvtár. A gyűjteménye kb. 2.2 millió tételt számlál, beleértve a köteteket, nyomtatott és elektronikus folyóiratokat, e-könyveket, digitális tartalmakat és adatbázisokat a tudomány valamennyi területéről. További információkat az intézmény honlapján talál: https://www.uni-mannheim.de/1/english/

Az Ex Libris-ről
A ProQuest vállalat tagjaként az Ex Libris a világon piacvezető szolgáltató a felsőoktatási intézmények felhő technológia alapú és helyi megoldásainak szállítójaként. A szolgáltatásként igénybe vehető szoftvereivel a könyvtárakban fellelhető források teljes skálája kereshető és kezelhető, a hallgatók legteljesebb kiszolgálását, a tanulásban elérhető sikereiket pedig a mobil campus szolgáltatásai segítik elő. A vállalat több, mint 5 600 intézményi ügyfelet szolgál ki 90 országban.

További információkhoz juthat az Ex Libris hivatalos honlapján, Facebook oldalunkon, YouTube, LinkedIn, és Twitter elérhetőségeinken.

Ex Libris útnak indította a Kapcsolt Adatok Együttműködési Programját.

  • Nyomtatás
  • E-mail

Jeruzsálem, Izrael, 2016. január 7.

Az Ex Libris örömmel tudatja, hogy létrehozott egy, a Kapcsolt Adat (Linked Data) technológia alkalmazását a saját termékeiben elősegítő programot. A résztvevők: a Boston College, a University of Oklahoma (USA), a University of Manitoba (Kanada); a Bodleian Libraries (Anglia); az Osztrák Könyvtári Hálózat, az Amszterdami Egyetemi Könyvtár, a svéd Karolinska Egyetem és végül az ausztráliai Queenslandi és Új Dél-Walesi Állami Egyetemi Könyvtárak.

A program egyedi lehetőséget nyújt a résztvevő intézmények számára a Kapcsolt Adatok funkció mindennapokban történő alkalmazására. A program résztvevői olyan intézmények, melyek szeretnének hatással lenni a termék életútjára és fejlesztésére.

Carl Grant, az Oklahomai Egyetem dékánja: „Úgy hisszük, hogy a Kapcsolt Adatok vezetnek a könyvtári szolgáltatások mélyebb integrációja felé.”

Lukas Koster, Amszterdami Egyetemi könyvtári rendszer koordinátor:  „Könyvtárunk fő célja a hallgatók, kutatók és oktatók legrelevánsabb információhoz juttatása – intiutív módszerekkel. A Kapcsolt Adatok funkció nem csak sokkal relevánsabb keresési eredményeket nyújt, de sokkal magasabb minőségű is az általa szolgáltatott információ.  

Prashant Pandey, Queenslandi Állami Könyvtár tartalomfejlesztési igazgató: „Intézményünk nagy reményeket fűz az Ex Libris-szel történő közös munkához, a Kapcsolt Adatok potenciáljának kihasználása fokozni fogja a felhasználói élményt és új, innovatív csatornákat biztosít a tartalmak felderítése és megjelenítése terén.”

Shlomo Sanders, Ex Libris technológiai vezető: „A program értékes lehetőséget biztosít az úttörő intézmények számára az új technológia bevezetésére. Elméleti fejtegetések helyett a Kapcsolt Adatot ténylegesen bevezetjük az Ex Libris rendszerekben. A partneri program segítségével a Kapcsolt Adat létrehozását, menedzselését és hozzáférést tudjuk tesztelni és integrációs pontokat tudunk létrehozni más intézményekkel vagy harmadik fél rendszerével kapcsolatban.

BME OMIKK az IGELU-ról

  • Nyomtatás
  • E-mail

Teljes cikk.

Az Osztrák Könyvtári Hálózat választása az Ex Libris Alma-ra esett

  • Nyomtatás
  • E-mail

Az Osztrák Könyvtári Hálózat (Österreichischer Bibliothekenverbund – OBV) innovatív szolgáltatásait, illetve az egyes könyvtárak közötti hatékony együttműködési platformot mostantól az Ex Libris újgenerációs erőforrás-menedzsment megoldása, az Alma látja el.

Hamburg, Németország—2015. október 27.  Az Ex Libris® Group mint a felsőoktatási és akadémiai intézmények globális szinten piacvezető szolgáltatója a felhő-alapú megoldások terén, örömmel jelenti be, hogy az Osztrák Könyvtári Hálózat az Alma újgenerációs erőforrás-menedzsment megoldás bevezetése mellett döntött. A 14 tagot számláló könyvtári konzorcium tagjai közül – a bevezetés első fázisában – az Osztrák Nemzeti Könyvtár, a Graz-i Egyetem, a bécsi Műszaki Egyetem, az Innsbrucki Egyetem, a Bécsi Egyetem és a Bécsi Közgazdasági és Üzleti Egyetem vesznek részt.

Az alapos kiválasztási folyamatot egy nyilvános, tárgyalásos közbeszerzési eljárás előzte meg, melynek lefolytatásával az Austrian Library Network and Service Ltd-t (OBVSG) a bízta meg a 14 intézmény:

  • Az Osztrák Nemzeti Könyvtár
  • A Johannes Kepler Egyetem - Linz
  • A Karl-Franzens-Universität - Graz
  • A Bécsi Műszaki Egyetem
  • A Bécsi Állatorvos-tudományi Egyetem
  • A Bécsi Közgazdaságtani és Üzleti Egyetem
  • Az Alkalmazott Tudományok Egyeteme – St. Pölten
  • A Bécsi Munkaügyi Kamara
  • Az Osztrák Köztársaság (Kormánya), melyet az oktatási és nők helyzetével foglalkozó szövetségi miniszter képvisel
  • A Bécsi Orvostudományi Egyetem
  • És a Salzburgi Egyetem

Az Alma bevezetése e 14 intézményben 2016 elején veszi kezdetét, és egészen 2018-ig tart majd. A könyvtári hálózat többi, 57 tagja – melyet Európában az egyik legkiterjedtebb konzorciumként tartanak számon -, szintén lehetőséget kap arra, hogy az elkövetkezendő években Alma-ra váltson.

Az Osztrák Könyvtári Hálózat által 2009-ben bevezetett Ex Libris Primo® Discovery & Delivery megoldásával szorosan együttműködve az Alma mostantól lehetőséget fog biztosítani a könyvtárak számára, hogy hagyományos, digitális és elektronikus erőforrásaikat előremutatóan, a jövő kihívásaira felkészülve, és annak megfelelően kezeljék, és biztosítsák az olvasók számára az ezekre épülő innovatív szolgáltatásaikat. Az intézmények által használt egyéb rendszerekkel pedig – köszönhetően az Alma nyílt és rugalmasan alakítható felépítésének – akadálymentessé válik az együttműködés.

Abból a tapasztalatból kiindulva, melyet az osztrák nemzeti katalógus működtetése jelentett az Aleph integrált könyvtári rendszerrel 15 éven át, a résztvevő OBV-tagok érdeklődéssel fordultak a felhő-technológián alapuló újszerű megoldás felé, melynek használatával lehetőségük nyílik a hagyományos, digitális és elektronikus erőforrások összetett és zökkenőmentes munkafolyamatokkal történő kezelésére, melyhez nagy segítséget jelent a kifinomult statisztikai és jelentéskészítési funkció is. „Az eddigiekben saját fejlesztésű megoldásokat használtunk arra, hogy az e-könyvek metaadatait a közös katalógusba integráljuk, és a helyzet még inkább nehezebb és bonyolultabb volt az elektronikus folyóiratok terén” – mondta el Wolfgang Hamedinger, az OBVSG igazgatója. „Az elektronikusan elérhető források együttes kezelésére nem létezett konzorciumi szoftveres megoldásunk, a statisztikai adatok kinyerésére és a kimutatások készítésére pedig csak részben volt lehetőségünk.”

Hozzátette: „Az Alma-ra történő váltás eredményeképpen teljes integrációt tudunk megvalósítani a hagyományos, digitális és elektronikus anyagaink kezelése tekintetében, és mindezek mellett a széleskörű együttműködésben rejlő lehetőségeket hatékonyan tudjuk kihasználni, melyek mind a szolgáltatási színvonal emelését, a működésünk támogatását, illetve a munkafolyamatok optimalizálását hivatottak biztosítani az e-források menedzselése terén. További előny, hogy az átfogó és rendkívüli módon testre szabható Alma Analytics használatával a források elosztását tervezhetőbbé, szolgáltatásainkat – összességében – pedig jobbá tudjuk tenni.”

„Az Alma egy kiforrott rendszer, és meggyőzött minket arról, hogy hosszú éveken át képes lesz kiszolgálni a tagintézményeinket, és támogatni fogja őket alapvető céljaik megvalósításában: abban, hogy az együttműködéssel kimagasló színvonalú szolgáltatásokat nyújtson a felhasználói számára.” – jelentette ki Mr. Hamedinger.

„Megtiszteltetésnek érezzük, hogy az OBV szervezetét és annak tagjait az Alma felhasználói közösségében üdvözölhetjük!” – mondta Ofer Mosseri, az Ex Libris Group európai igazgatója. „Az OBV által – a szigorú kiválasztási folyamat során – most meghozott döntés más könyvtári hálózatok számára is megmutathatja, hogy az Alma megalapozott választás lehet konzorciumok számára is. Elhivatottak vagyunk az eddig is szoros együttműködés folytatásában az OBV-vel és tagintézményeivel, hogy közös munkával elősegíthessük az Alma és a Primo rendszerek nyújtotta előnyök minél mélyebb kiaknázását.”

 

Az Osztrák Könyvtári Hálózatról

Az Osztrák Könyvtári Hálózat (OBV) Ausztria legnagyobb, 70 intézményi tagot számláló tudományos-, kutató-, és közigazgatási könyvtárakból álló szervezete, mely összesen 90 önálló intézmény ernyőszervezeteként működik, köztük az Osztrák Nemzeti Könyvtárral, egyetemi könyvtárakkal, pedagógiai főiskolák, minisztériumok, számos műszaki főiskola könyvtárával, illetve más, kiemelt fontossággal bíró gyűjteményekkel (pl. az Osztrák Tudományos Akadémia, AK Wien (Osztrák Munkaügyi Kamara), MAK és a Sigmund Freud Alapítvány). A nyilvános OPAC-on is elérhető adatbázis 12 millió címet, 21 millió példányrekordot és 800 ezer folyóiratot tartalmaz, és elérhető a http://search.obvsg.at/OBV címen.

 

Az Osztrák Könyvtári Hálózat vezető szervéről:

Az Austrian Library Network and Service Ltd. (OBVSG) az Osztrák Könyvtári Hálózat vezető és szolgáltatás irányító szervének feladatát látja el. Mindezek mellett az OBVSG további feladatai közé tartozik ASP szolgáltatások nyújtása a jelenleg közel 55 intézményben (ezek esetében a lokális könyvtári rendszerek bevezetése és üzemeltetése), 17 további tag esetében keresőmotorok és portálok biztosítása, valamint a Visual Library szolgáltatási platform biztosítása (retrospektív digitalizálás, publication server, stb.). A szoftverfejlesztés és rendszerintegráció terén számos kiegészítő termékkel és szolgáltatással is rendelkezik.

 

Az Ex Libris-ről

Az Ex Libris a világon piacvezető szolgáltató a felsőoktatási intézmények felhő technológia alapú és helyi megoldásainak szállítójaként. A szolgáltatásként igénybe vehető szoftvereivel a könyvtárakban fellelhető források teljes skálája kereshető és kezelhető, a hallgatók legteljesebb kiszolgálását, a tanulásban elérhető sikereiket pedig a mobil campus szolgáltatásai segítik elő. A vállalat több, mint 5 600 intézményi ügyfelet szolgál ki 90 országban. A világ 50 legelismertebb egyeteme közül 43-ban, és további 40 nemzeti könyvtárban alkalmaznak Ex Libris megoldásokat.

Ex Libris Alma® erőforráskezelő és a Primo® Discovery & Delivery megoldásaival a könyvtárak alacsonyabb működési költségeket, nagyobb hatékonyságot érhetnek el, az új szolgáltatások bevezetésével, a szélesebb, intézmények közti együttműködések kialakításával pedig saját könyvtáruk értékét növelhetik. Az Ex Libris campusM™ mobil platform lehetővé teszi az egyetemek számára, hogy a hallgatói – mobil eszközeik használatával - kimagasló színvonalú digitális tanulási élmény során jussanak hozzá a tudásanyaghoz.

Visszatekintés a budapesti 10. konferenciára

  • Nyomtatás
  • E-mail

Micsoda nagyszerű rendezvény volt!

Nehéz elhinni, de a csodálatos budapesti konferenciának vége!. Az Irányító Bizottság és a Munkacsoportokban dolgozó kollégák, és különösen a befogadó intézmények dolgozóinak kemény, több hónapos munkájának volt köszönhető, hogy a rendezvény ilyen sikeres lett: 430 résztvevővel az eddigi legnagyobb IGeLU konferencia volt! A sok-sok befektetett munka meghozta gyümölcsét: a konferencia tökéletesen szervezett helyszínekke rendelkezett, mindig segítőkész személyzet állt rendelkezésre. Mindkét "társadalmi esemény" (a Parlamenti látogatás és az éjszakai hajókirándulás Budapesten) csodálatos volt és sok lehetőséget biztosított a kollégák és az Ex Libris közti kapcsolattartásra. A hajókiránduláson volt Mark Dehmlow és Lucas Koster új IGeLU dalának premierje.

Micsoda programok!

A konferencia maga nagyon izgalmas volt a két inspiráló kulcstémával, a rengeteg kidolgozott felhasználói szekció előadással. Öröm volt nézni az Ex Libris és a felhasználói közösség közös munkáját az SaaS környezet, az Alma UI és analitika, valamint KnowledgeBase szerkezet további fejlesztésével kapcsolatosan. Érdekes volt meghallgatni az Ex Libris jövőbeni termékfejlesztési terveit és részt venni a nagyszerű Kérdezz-Felelek eseményen, ahol minden kérdést az Ex Libris menedzsment válaszolt meg. A súlyos kérdések ellenére is hangolatos esemény mutatta meg leginkább a vállalat és a felhasználók közti jó kapcsolatot.

Első Fejlesztői nap

A budapesti konferencia azért is különleges volt, mert itt tartottuk meg első ízben a nagy sikerrel bemutatkozó Fejlesztői Napot. Mindenképpen meg fogjuk ismételni jövőre, Trondheimben.

Egy korszak vége.

Budapesten járt le az utolsó IGeLU elnökségi évem is és boldogan adtam át felhasználói közösségünk vezetését Theo Engelmannak. Nagyon meghatódtam a kollégáim búcsúztatásától és csak ismételni tudom magam: nagyon boldogan szolgáltam a közösségünket és örülök, hogy annyi csodálatos helyszínt és embert megismerhettem.

Látni akarod az előadásokat?

Minden felhasználói és IGeLU előadás elérhető (Kérdezz-Felelek hamarosan) az IGeLU weblapján és minden Ex Libris előadás elérhető a Dokumentációs Központban.

Szeretném még egyszer mindenkinek megköszönni, hogy részt vett ezen a fantasztikus konferencián!

 

Jirka Kende, Steering Committee

 

További cikkeink...

  1. MKE 47. vándorgyűlés
  2. Ex Libris és EBSCO megállapodás
  3. 6. Rosetta Tanácsadói Csoport Találkozó
  4. IGeLU 2015 Budapest

1. oldal / 7

  • Első
  • Előző
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • Következő
  • Utolsó

Ex-Lh Kft.
H-1051 Budapest Arany János utca 1.
info@ex-lh.hu
Tel.: (+36-1) 794-0298 Fax: (+36-1) 794-0260